نسخه آزمایشی
۱۶۴ بازدید

به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان لرستان، باحضور سرپرست این دانشگاه، مدیرکل اموراجتماعی استانداری لرستان، دانشجویان و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی خرم آباد، آئین استقبال از دانشجویان جدید مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی، فرهنگ وهنر، فرماندهی نیروی انتظامی و یخچالسازی در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزارشد.
دراین مراسم «محمدرضاجعفری» در سخنانی اظهار داشت: این دانشگاه برای پذیرش مهرماه جاری در مقطع کاردانی دو هزار و ۳۲۹ دانشجو و در مقطع کارشناسی نیز هزار و ۷۶۸ دانشجو و درمجموع؛ چهارهزارو۹۷ نفر پذیرش داشته که نسبت به سال گذشته در مقطع کاردانی ۲۷ درصد و در مقطع کارشناسی نیز ۴۲ درصد رشد داشته است.
سرپرست دانشگاه علمی‌کاربردی لرستان با بیان این‌که؛ این مهم بیانگر تغییر نگاه، تمایل و توجه جامعه به آموزش‌های مهارتی است ادامه داد: جامعه کنونی به این باور رسیده است که برنامه‌های مهارتی باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شوند.
وی اظهار داشت: همچنین بخشی از این رشد ناشی از تغییر سیاست‌های دانشگاه در مدیریت جدید از جمله بازنگری در ۱۰۴ برنامه‌ درسی موجود، ایجاد ۱۲۵ برنامه درسی جدید متناسب با نیاز بازار کار و ضرورت‌های شغلی آینده، توجه به سند آمایش و ظرفیت هر منطقه و هر شهرستان بوده است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان افزود: در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجو و ۹۵۰ مدرس در مقاطع کاردانی حرفه‌ای، کاردانی فنی، کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری با ۳۰۱ کد رشته در چهار گروه آموزشی «صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر»مشغول تحصیل هستند.
جعفری گفت: هدف از تشکیل دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین بوده است و برای ایجاد مرکز نوآوری و کارآفرینی، ایجاد مراکز رشد و کلینیک‌های مشاوره، اشتغال و توسعه کارآفرینی در دانشگاه برنامه‌ریزی شده است و در سال جاری این اتفاقات در دانشگاه خواهد افتاد.
درابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مرادی، رابط دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی، ازحضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) به عنوان تاثیر گذارترین انسان‌های تاریخ بشریت یادکرد که ترویج کننده و تثبیت کننده دین شریف اسلام هستند.
وی درادامه به تبیین شخصیت پیامبر مکرم اسلام پرداخت و گفت: ایشان شخصیتی بسیار عظیم است که با دین و مکتبی نورانی عالم را دگرگون کرد.
«کریم خورشیدوند»، مدیرکل اموراجتماعی استانداری لرستان و «عبدالحسین رشنو»، رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی فرهنگ وهنر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
همچنین، سخنرانی دانش‌آموخته کارافرین مرکز یخچالسازی، اجرای گروه موسیقی دانشجویان مرکز فرهنگ وهنر، قرائت نیایش توسط دانشجوی مرکز جهاددانشگاهی، برگزاری کارگاه آموزشی قوانین آموزشی توسط کارشناسان این دانشگاه و برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا