نسخه آزمایشی
۴۸۰ بازدید

دانشگاه های جامع علمی کاربردی جزو دانشگاه های نیمه دولتی بوده و داوطلبان می توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی با اطلاع از شرایط پذیرش اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین، با توجه به هزینه شهریه پایین تمامی واحدهای ارائه شده این دانشگاه گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی، وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که در سال ۷۳ تاسیس شد. این دانشگاه بر خلاف سایر دانشگاه ها علاوه بر آموزش تئوری دروس، به آموزش عملی نیز می پردازد تا دانشجویان بتوانند بعد از گذراندن تمامی واحدهای درسی، مهارت های خود را در حوزه صنعت و بازار کار به کار بگیرند. این دانشگاه رشته های متنوعی متناسب با گروه های آموزشی در شهرها و استان های مختلف ارائه می دهد، به همین دلیل این ویژگی سبب می شود تا داوطلبان دغدغه مسافت را نداشته باشند و نزدیکترین کد رشته محل خود را انتخاب نمایند. همچنین، با توجه به هزینه تحصیل و شهریه پایین، این دانشگاه گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی می باشد.

 از آنجا که برخی از فارغ التحصیلان علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری و یا کنکور کاردانی ندارند و افراد شاغل هم نیز فرصت کافی برای ادامه تحصیل ندارند، ظرفیت پذیرش و تقاضای ورود به رشته های بدون آزمون بیشتر شده است.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا